Followers

Saturday 28 January 2017

Supplement itu suatu keperluan

Masa kini ramai yang mula sedar akan kebaikan pengambilan makanan tambahan. Suplemen atau makanan tambahan merupakan produk yang dimakan dan mengandungi makanan tambahan seperti vitamin, garam galian, asid amino, dan herba serta tumbuhan. Produk-produk makanan tambahan ini biasanya dihasilkan dengan ekstrak atau pekatan daripada perahan yang banyak didapati dalam bentuk tablet, pil, cecair atau serbuk.


Pengambilan makanan tambahan bukan hanya perlu diambil oleh orang yang sedang menghadapi sesuatu penyakit atau masalah kesihatan sahaja. Bahkan ia dikatakan penting kepada semua orang tidak mengira tahap kesihatan mereka. Suplemen ialah makanan yang diberikan kepada seseorang dalam keadaan tertentu yang diperlukan untuk menampung keperluan badan, meningkatkan kekuatan, dan daya tahan.
Antara kepentingan suplemen untuk tubuh badan adalah:
  1. Memulih dan Memelihara Kesihatan
  2. Menyingkirkan toksik dalam badan
  3. Mendapatkan berat ideal dan potongan badan yang cantik.
  4. Meningkatkan tenaga
  5. Meningkatkan kemampuan kadar pemyembuhan penyakit
Golongan yang memerlukan Supplimen:
Terdapat beberapa keadaan dimana golongan ini lebih memerlukan suplemen adalah seperti berikut :
  • Wanita hamil
  • Ahli sukan/ atlet
  • Golongan pesakit/ kanak-kanak yang tidak sihat
  • Golongan tua
Oleh itu janganlah kita mengabaikan kepentingan suplemen kerana kemungkinan kita tidak mendapat nutrien yang betul daripada makanan harian kita adalah sangat tinggi. Pilihlah suplemen seperti Beaucolla kerana ia lebih semulajadi, selamat dan tidak mengandungi bahan kimia. Teruslah dengan pengambilan suplimen atau makanan tambahan untuk menjaga kesihatan anda.

Ticer Teah sudi membantu
013.344.9310

No comments:

Post a Comment